آموزش

انتخاب آرایش مناسب برای انواع چهره

انتخاب آرایش مناسب برای انواع چهره

راز مهم، این است که هر نوع فرم صورت زنانه‌ای، یک نوع آرایش خاص را می‌طلبد تا زیبایی و جذابیت خود را ایفا کند، اگر شما زمان آرایش کردن، این نکته مهم را ندانید ممکن است حتی پس از صرف ساعت‌ها زمان برای آرایش کردن، یک میکاپ افتضاح، تحویل بگیرید. پس برای جلوگیری از این فاجعه، بهتر است تا پایان این مطلب، همراه ما باشید تا از 0 تا 100 فنون و اصول انتخاب آرایش مناسب برای انواع چهره را مرور کنیم.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که ساعت‌های طولانی برای میکاپ صورت‌تان وقت صرف کنید اما در نهایت، نتیجه، آن چیزی از آب درنیاید که شما توقعش را داشته‌اید! …

علت اصلی این مشکل در یک راز مهم نهفته است که بسیاری از بانوان ایرانی و حتی آرایشگرهای حرفه‌ای از آن بی‌‌‌خبر هستند و این بی‌خبری منجر به نتایج افتضاح گران‌قیمت‌ترین میکاپ‌ها توسط آرایشگران و میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای می‌شود!

 

راهنمای انتخاب آرایش مناسب برای انواع چهره

 

راهنمای انتخاب آرایش مناسب برای انواع چهره

نوع فرم و شکل چهره‌های زنانه در ایران از تنوع بسیاری برخوردار هستند، از مهم‌ترین فرم‌های صورت زنانه در ایران، می‌توان به فرم بیضی شکل، الماسی، مستطیل، مثلثی، گرد، قلبی و مربعی اشاره کرد، در ادامه سبک آرایش مناسب با این فرم‌ها را مرور می‌کنیم. در ادامهم قرار است نکات مهم روش انتخاب آرایش مناسب با هر صورت را یاد بگیریم، با ما همراه باشید.

آرایش برای فرم صورت بیضی شکل

هدف اصلی انتخاب آرایش مناسب با انواع چهره در مدل‌های صورت بیضی شکل، خارج کردن فرم صورت از حالت بیضی به صورت نرمال‌تر است، برای این کار از کانتور در نزدیکی شقیقه‌ها تا امتداد خط فک استفاده می‌شود تا استخوان صورت، پهن‌تر به‌نظر برسید و سپس می‌توانید با کمک هایلایتر، پل بینی، چانه و استخوان ابرو را خوش فرم‌تر کنید.

آرایش برای فرم صورت الماسی

در فرم‌های صورت الماسی با چهره‌ای پراز زاویه‌های نامتقارن، روبرو هستیم و باید برای میکاپ این فرم صورت، به فکر کاهش خطوط چهره و متعادل سازی زوایا باشیم تا چهره‌‌ای متعادل‌تر داشته باشیم.

برای میکاپ صورت الماسی باید با برنزه کننده زیر چانه، فک، گودی زیر چشم‌ها و استخوان گونه را کانتور کنید و در نهایت با استفاده از یک بالم لب بی‌رنگ یا رژ لب نود خنثی آرایش‌تان را تکمیل کنید.

آرایش برای فرم صورت مستطیل شکل

هدف اصلی ما در آغاز پروسه میکاپ صورت‌های مستطیل شکل، خارج کردن حالت صورت از شکل مستطیلی و نزدیک‌تر کردن آن به فرم بیضی است. برای این کار در ابتدا بهتر است که به سراغ ابروها بروید و فرم ساختاری ابروها را به شکل هلالی درآورید.

در قدم بعدی باید به گونه‌ای از کانتورینگ و کانسلیر، استفاده کنید که شکل صورت‌تان، بیشتر از مستطیلی به حالت بیضی شکل نزدیک باشد. و در نهایت برای داشتن بهترین آرایش فرم صورت مستطیل شکل، بهتر است از یک رژ گونه صورتی و رژ لب خنثی استفاده کنید تا آرایش متعادل‌تری داشته باشید.

آرایش برای فرم صورت مثلثی یا گلابی شکل

در فرم‌های صورت مثلثی یا گلابی شکل ما با گونه و لب‌های بزرگ‌تر نسبت به استخوان زیر چشم و بینی و پیشانی، سروکار داریم، پس تمام تلاش شما برای آرایش صورت مثلثی یا گلابی شکل به عنوان میکاپ آرتیست، در قدم اول باید، کم حجم‌تر کردن لب و استخوان فک باشد.

برای اینکار می‌توانید از کانتورینگ استخوان فک کمک بگیرید تا لب‌های شما کوچک‌تر نشان داده شوند. در قدم بعدی می‌توانید به کمک هایلایتر، پل بینی، استخوان گونه و ابروی خودتان را کشید‌تر کنید و در پایان با استفاده از رژ گونه و یک آرایش غلیظ خلیجی برای چشم‌های‌تان، بهترین میکاپ را برای فرم صورت مثلثی داشته باشید.

آرایش برای فرم صورت گرد

فرم صورت گرد، یکی از خوش قلق‌ترین انواع چهره‌های زنانه‌ است که میکاپ کردن حرفه‌ای آن، انرژی چندانی از شما نمی‌گیرد، این مدل صورت به علت داشتن شکل‌دایره‌ای کاملا متقارن است و شما می‌توانید با یک کانتورینگ ساده مساوی از تمامی جهات، شکل آن را از دایره کامل، به بیضی نزدیک کنید.

ابروهای زاویه‌دار، بهترین انتخاب برای صورت‌های گرد محسوب می‌شوند چون این مدل ابرو، زیبایی و درشتی چشم‌ها در صورت گرد را به خوبی نمایان می‌ند. اگر به فکر ایجاد برجستگی‌های زیبا در قسمت‌های گونه و گودی چشم هستید بهتر است از کانسیلر تیره رنگ استفاده کنید چون رنگ‌های روشن، فقط گردی صورت شما را برجسته می‌کنند و زیبایی میکاپ‌تان را کم‌ می‌کنند.

آرایش برای فرم صورت قلبی شکل

فرم صورت قلبی شکل، یکی از رایج‌ترین انواع فرم صورت زنانه در ایران است و به همین دلیل، این موضوع خیلی مهم است که شما شیوه صحیح اجرای میکاپ برای فرم صورت قلبی شکل را بلد باشید.

زمان میکاپ صورت‌های قلبی شکل، حتما باید حواس‌تان به این موضوع باشد که آرایش‌های چشم پررنگ و غلیظ، ممنوع است وباید بیشتر به سراغ سایه‌های رنگ روشن و ابروهای صاف و بدون زاویه بروید تا در حد امکان صورت شما از حالت قلبی شکل، دور شود.

برای پایه سازی فرم صورت قلبی شکل، کرم پودرهایی که دو درجه از پوست طبیعی صورت شما تیره‌تر هستند، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند چون شما می‌توانید به کمک این نوع کرم پودر، به راحتی پیشانی و زیر گونه‌ها را کانتور کنید و لب، بینی و چانه‌ای برجسته و زیبا داشته باشید.

آرایش برای فرم صورت مربعی

در فرم صورت مربعی، طول و عرض صورت شما کاملا یکسان است و برای میکاپ این فرم چهره بهتر است که آرایش را با کانتورینگ گونه برای نرم کردن زاویه‌های تند فرم صورت شروع کنیم. مدل‌های ابروی کوتاه و پهن برای فرم صورت مربعی، انتخاب مناسبی هستند و شما می‌توانید با ترکیب ابروی پهن و کوتاه و خط چشم ضخیم کوتاه به همراه رژ لب رنگ تیره، یک میکاپ جذاب و متفاوت داشته باشید.

سخن پایانی

آرایش کردن به سبک میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای، کار خیلی سختی نیست و برای انجام آن فقط کافی است که انواع فرم‌های صورت زنانه را بشناسید و مدل میکاپ‌تان را بر اساس فرم صورت‌ان انتخاب کنید.

در این مقاله ، آموزش جامع انتخاب آرایش مناسب انواع صورت خدمت شما عزیزان ارائه شد هر زمان که قصد میکاپ کردن داشتید و سردرگم بودید که کدام مدل آرایش برای صورت شما مناسب است فقط کافی است سری به این مقاله آموزشی بزنید تا به راحتی شیک‌ترین مدل میکاپ مناسب صورت‌تان را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *